Flexitariër, vegetariër of veganist? Dan ben je ook bij Bram Ladage aan het juiste adres. De Rotterdamse patatkoning voegt deze week een duurzame oesterzwamkroket en veganistische NoChicken Nuggets toe aan het assortiment. Hiermee trapt Bram Ladage zijn Maand Zonder Vlees af: een maand waarin de consument wordt uitgedaagd geen vlees te eten. Dat deze bewuste maand vandaag van start gaat, is niet geheel toevallig. Ook de Nationale Week Zonder Vlees vindt deze week plaats. Tijdens deze week worden alle Nederlanders opgeroepen om minder vlees te eten en bewust te worden van de positieve effecten hiervan op het milieu.
Bewust genieten voor iedereen
Patat, dat is waar het bij Bram natuurlijk om draait. Bij je Brammetje kun je naast de reeds geliefde vegetarische bamischijf, groentekroket en Plantyburger nu ook genieten van plantaardige ‘kip’nuggets of de oesterzwamkroket. De NoChicken Nuggets van de Vegetarische Slager bewijzen dat nuggets ook 100% lekker kunnen zijn met 0% kip. De oesterzwamkroket van GRO Together is niet alleen net zo smeuïg, knapperig en smaakvol als de klassieker, maar ook nog eens heel erg duurzaam. De oesterzwammen die de hoofdrol spelen in deze snack worden namelijk circulair en duurzaam geteeld op gerecycled koffiedik. “Onze trots, de patat, is een duurzaam product: de aardappels komen direct van de boer naar onze winkels, waar we ze zelf snijden tot patat. Daarmee zijn we voorstander van korte voedselketens en proberen we het milieu zo min mogelijk te belasten. Ons uitgebreide vega-assortiment met de twee nieuwste aanwinsten sluiten perfect aan bij dit streven. Wij dagen daarom iedereen uit om deze maand bewust te genieten van een Brammetje én een vega(n) snack tijdens onze Maand Zonder Vlees.”, vertelt Rocco Ladage, directeur Bram Ladage.
Over Bram Ladage
Bram Ladage is in 1967 begonnen met een patatkraam op de Rotterdamse markt en inmiddels uitgegroeid tot een sterke formule met 38 winkels in omgeving Zuid-Holland, Utrecht en Noord-Brabant. Het Rotterdamse familiebedrijf heeft een eigentijdse ‘handen-uit-de-mouwen’ aanpak, welke zich laat kenmerken door de pijlers: dagvers gesneden aardappelen en een snelle service met een persoonlijke touch. Ook is Bram voorstander van korte voedselketens en verkrijgen ze hun producten als het even kan lokaal.