De crisis van de afgelopen jaren is voor iedereen een pittige tijd geweest. Toch wist horecaformule De Beren zich ook in deze tijden staande te houden. Sterker nog: de Rotterdamse keten maakt midden in de coronacrisis een waar televisieprimeur. Tijdens het EK lanceren zij voor het eerst in de geschiedenis van De Beren een tv-commercial. En wat voor één. De legendarische samenwerking voor de EK-campagne met oud-voetballer John de Wolf en commentator Sierd de Vos maakt het EK hét geschikte moment om voor het eerst op de Nederlandse buis te verschijnen.
Televisieprimeur in crisistijden
De Beren is sinds jaar en dag een begrip in Rotterdam en ook daarbuiten winnen zij steeds meer terrein. Met meer dan 70 vestigingen door het hele land is het restaurant dat opende in 1984 inmiddels uitgegroeid tot succesvolle horecaformule bestaande uit restaurants en delivery locaties. Hoewel de coronacrisis ook De Beren wist te raken, sloegen zij zich er goed doorheen. Marjolein Mens, Marketingmanager bij De Beren licht toe: “Het afgelopen jaar was ook voor ons aanpoten, maar toch zijn we niet bij de pakken neer gaan zitten. Integendeel! We hebben met een team hard gewerkt aan campagnes voor de nabije toekomst en de EK-campagne staat als eerste op de lijst. Voor deze campagne werken we voor het eerst samen met twee BN’ers en breiden we onze communicatiemiddelen uit naar nationale televisie. Alle credits voor het realiseren van de commercial gaan naar ons team. Hier is geen reclamebureau aan te pas gekomen. Een campagne waar we nu al trots op zijn!” Vanaf 7 juni is de spot primetime te zien op Ned 1, 2 en 3 rondom de EK-wedstrijden. In de spot wordt de exclusieve Oranje Burger van De Beren gepromoot door John de Wolf en Sierd de Vos. Met hun support wordt niet alleen de primeur voor De Beren, maar ook het EK een daverend succes.
Oranje Burger
Het is geen toeval dat de reclame op 7 juni live gaat. Op 5 juni openen de restaurants pas echt de deuren. In de EK-campagne, waarvan de tv-commercial een onderdeel is, staat de exclusieve Oranje Burger centraal. Het brein achter de 100% rundvleesburger met cheddar erop én erover is chefkok Sander van Waas. Sander is niet alleen trots om een speciale Oranje Burger te creëren voor De Beren. Als voetbalsupporter in hart en nieren is hij sinds klein jongetje groot fan van John de Wolf. Het is dan ook een droom dat de voormalig Nederlands Elftalspeler achter zijn creatie staat. De Wolf schittert samen met de iconische commentator Sierd de Vos in de campagnevideo. De voetbaliconen maken duidelijk dat Nederland met deze opvallende en lekkere burger zeker weten gaat scoren.
Een horecamerk met een sterke persoonlijkheid
Horecaformule De Beren staat bekend om haar sfeervolle restaurants waar je elk moment van de dag terecht kunt voor een uitgebreide lunch, gezellige borrel of smakelijk diner. Ook staan de restaurants bekend om kwalitatieve vlees- en visgerechten van de houtskoolgrill en klantvriendelijkheid. De Beren startte in 1984 met de opening van een restaurant op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met ruim veertig restaurants in heel Nederland. Sinds 2001 is hier de bezorgformule aan toegevoegd welke is uitgegroeid ruim twintig bezorgrestaurants. De komende jaren gaat de horecaketen groeien, waardoor nog meer mensen kennis kunnen maken met de smaakvolle gerechten.