KETEL 1 herovert plek achter de Nederlandse cocktailbar

Jenever. Een van oudsher door en door Nederlands product. Het distillaat is al jaren bezig aan het heroveren van haar plek achter de Randstedelijke cocktailbar. Heroveren inderdaad, want jenever stond al decennia geleden aan de basis van de Amerikaanse cocktailcultuur en is een immens populair mixproduct. Terecht? Volgens award winnende bartender en mede-eigenaar van cocktailbar Dutch Courage en Flying Dutchmen Cocktails Tess Posthumus wel: “Jenever is een prachtig product. Dankzij de veelzijdigheid van de drank kun je er alle kanten mee op tijdens het mixen. Daarnaast combineert jenever fantastisch met de complexere smaken die gasten tegenwoordig verwachten in een cocktail. We merken dat jenevercocktails tegenwoordig mateloos populair zijn.” Dat KETEL 1 jenever zich goed laat mixen én terrein wint in de cocktailscene, is ook distillateur Nolet niet ontgaan. Om horecagelegenheden te ondersteunen tijdens de zoektocht van de perfecte mix, organiseert het sinds 1691 bestaande familiebedrijf zelfs een mixcompetitie, de KETEL 1 SHAKE OFF.

SHAKE OFF

In deze jaarlijkse competitie strijden horecateams om de beste hard lemonade op basis van KETEL 1 jenever en bruiswater. De winnaars krijgen een significante geldprijs, een tripje met overnachting én de KETEL 1 truck op hun terras, met de winnende hard lemonade op de tap. “Mensen die in de horeca werken zijn uit een uniek soort hout gesneden. Harde werkers, weinig klagen en natuurlijk sociaal. Met de SHAKE OFF willen we horecateams prikkelen om creatief te blijven en zelf ook geïnspireerd raken voor nieuwe mixen. We zijn reuzebenieuwd naar de verrassende combinaties die we gaan proeven.” vertelt Eugene Bode, business unit manager van Nolet. Inschrijven voor de SHAKE OFF kan tot 1 maart.

Winnaar van SHAKE OFF 2022

Twentytwo Cocktailbar won de SHAKE OFF in 2022, dankzij het verrassende samenspel van smaken van hun Lucky Lemonade. Een frisse drank, met salie-infused KETEL 1 jenever, spekkoeklikeur, gembersiroop, citroensap, saline en bruiswater. “Met een naam als Lucky Lemonade gingen we natuurlijk voor de winst. Toen we hoorden dat we de competitie ook daadwerkelijk hadden gewonnen, waren we echt euforisch. We hebben tijdens de finale een topdag beleefd met het team, en Lucky Lemonade is nog steeds een hit op de kaart”, vertelt Raf Duiker, manager van Twentytwo Cocktailbar uit Roermond.

Marthe Oltheten
PR Consultant & copywriter
Gerelateerde items
Terug naar overzicht