De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM) zet zich voor het 7e jaar op rij in voor landelijke waardering van de maaltijdbezorger. Op 21 september - De Dag van de Maaltijdbezorger - zullen de bij de NLVVM aangesloten formules de maaltijdbezorgers persoonlijk in het zonnetje zetten. Zo stuurt Domino’s Nederland al zijn bezorgers een warme sjaal toe voor de aankomende herfst, met een begeleidend kaartje waarin ze dank uitspreken voor de tomeloze inzet. Bij Taco Mundo hangt er een Mexicaanse piñata in elke vestiging met daarin een verrassing voor de bezorgers. Kwalitaria stuurt iedere bezorger een bioscoopkaartje en verloot daarnaast JBL partyspeakers.
“De bezorgers die in dienst zijn bij de aangesloten formules zorgen er gedurende het hele jaar voor dat onze klanten hun bestelde maaltijden in weer en wind bezorgd krijgen. Met de Dag van de Maaltijdbezorger zetten wij hen graag extra in de spotlights. Wij vinden het mooi om te zien dat die waardering ook door onze klanten wordt gedeeld, niet alleen op de Dag van de Maaltijdbezorger maar het jaar rond!,” vertelt Tom Filippini, voorzitter van de NLVVM.
De Dag van de Maaltijdbezorger
De afgelopen jaren lanceerde de NLVVM al verschillende initiatieven omtrent de Dag van de Maaltijdbezorger. Zo werd in 2022 de verkiezing van Maaltijdbezorger van het Jaar afgetrapt. De competitie streefde naar meer erkenning en waardering voor het beroep van maaltijdbezorger. De winnaar van de verkiezing werd beloond met een mooie prijs in de vorm van een fatbike. Bovendien werd in 2021 met de ‘NL Delivery Game’ een belangrijke stap gemaakt in het vergroten van de verkeersveiligheid. Met de ‘NL Delivery Game’ creëerde de NLVVM, in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland (VVN), op een speelse manier extra bewustwording rondom belangrijke verkeers- en gedragsregels.
Over de Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers
De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, De Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo en New York Pizza. In de afgelopen jaren hebben landelijke formules als FEBO, SushiPoint, Johnny’s Burger Company, Kwalitaria, Eazie, Bakker Bart, SUGO en Verhage zich aangesloten bij de NLVVM. De NLVVM zet zich in voor verdere professionalisering van de maaltijdbezorgingsbranche met topics als verkeersveiligheid, elektrisch vervoer, duurzaamheid en opleidingen.