Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten worden gescand. Scanjehotel.nl zet alle kosten op een rij en kijkt naar mogelijkheden om deze operationele kosten te verlagen. “Het betreft de business waar ik jaren werkzaam in ben; ik wil graag de verbinding leggen tussen leverancier en hotel en men helpen met mijn kennis waar mogelijk in deze onzekere tijden.”- Stephanie van Doorn, oprichtster Scanjehotel.nl. Dankzij jarenlange ervaring in de hotelbranche heeft Stephanie een groot hotel - en leveranciersnetwerk. Indien nodig gaat zij in gesprek met leveranciers om nieuwe, tijdelijke betaalregelingen te treffen of samen te kijken naar andere mogelijkheden. Via Scanjehotel.nl krijgt de branche gratis financieel advies en bemiddeling in tijden van de corona crisis. Het platform is vandaag gelanceerd.
Kostenverlaging
In januari lanceerde onderneemster Stephanie van Doorn het eerste platform voor onafhankelijke hotels en B&B’s in Nederland: Nexus Hospitality. Hiermee leek 2020 een mooi jaar te worden voor de onafhankelijke hotellerie, maar deze branche is inmiddels zwaar getroffen door het coronavirus. “Ondanks de coronacrisis blijven de maandelijkse kosten voor hotels en B&B’s gewoon doorlopen. Veel hoteleigenaars kunnen de operationele voorzieningen, zoals energie, televisie en internetverbinding momenteel niet of nauwelijks bekostigen. Daarnaast hebben de onafhankelijke hotels en B&B’s geen hoofdkantoor of achterban om op terug te vallen. Om hen opnieuw een handje te helpen, roepen we Scanjehotel.nl in het leven om de krachten te bundelen.”- Stephanie van Doorn.
Verbinden
Scanjehotel.nl doet zowel een oproep aan hotels als aan leveranciers. Stephanie vertelt: “Onafhankelijke hotels hebben juist nu hulp nodig. Scanjehotel.nl vormt de schakel tussen hotels en leveranciers. Als we onze krachten bundelen, kunnen we samen verder groeien en zo sterk mogelijk uit deze situatie komen. Niet alleen hotels, maar ook leveranciers kunnen contact met me opnemen, zodat we elkaar kunnen helpen in deze crisistijd.” KPN helpt zakelijk Nederland tijdens de crisistijd met verschillende initiatieven, zoals het voorzien van gratis TV-zenders, vergader-platforms en het niet verrekenen van buiten bundelkosten. Zij zijn één van de vele partners die met de aangemelde hotels kijken naar de mogelijkheden in deze uitdagende tijden.