Waarom is PR zo belangrijk voor bedrijven volgens jou?
“Een goed verhaal is het waard om te delen, zo luidt onze pay-off. Door middel van PR en storytelling geven we merken en bedrijven een smoel. Je kunt zelf een goed idee hebben wie je bent en waar je voor staat, maar moet dit ook zien over te brengen naar de buitenwereld. Adverteren geloof ik niet in. Alleen dan in combinatie met ons werk, want een verhaal uit de pen van een journalist is nu eenmaal veel geloofwaardiger dan betaalde advertenties.”
Wat was je eerste grote succes binnen het PR vak?
“Dat was in 2009 voor de opening van Blender, een club in Rotterdam. Ik was toen net voor mezelf begonnen. Het concept was goed en de zaak was mooi. We hebben daar toen ontzettend veel aandacht mee behaald, mede door het inzetten van social media. In die tijd waren Instagram en Facebook nog helemaal nieuw en opdrachtgevers wilden daar nog niet eens geld aan besteden omdat ze niet wisten wat ze ermee moesten. Uiteindelijk is het inzetten van social media voor merken en bedrijven natuurlijk een groot succes gebleken.”
Waarom ben je Today’s Specials begonnen?
“Om mensen blij te maken. Vanuit de basis ben ik schrijver en ik vind het mooi om mensen te raken met een goed verhaal. Veel opdrachtgevers met mooie, sterke merken vinden het lastig om dat verhaal goed uit te kristalliseren en op papier te krijgen. Ik word er gelukkig van als ik anderen daarmee kan helpen en hen blij te maken met ons werk. ”
Wat wilde je vroeger als kind worden?
“Hoteleigenaresse, net zoals mijn oma ooit was. Ik speelde vaak dat ik een eigen hotelletje had waar ik nepsigaretten achter de balie rookte, toen was dat nog normaal, haha. Daarna wilde ik documentairemaker worden, human interest. Ik ben altijd benieuwd naar wat mensen beweegt. Toevallig zit daar wel een kleine overlap in met het werk dat ik nu doe, namelijk het vertellen en verspreiden van een verhaal.”
Op welk project ben je het meest trots?
“Op heel veel variërende projecten. Grotere klanten zoals Ketel 1 behalen grote successen en worden veel en goed gezien . Dit zorgt ervoor dat we opvallen. Maar ik kan ook heel trots zijn op kleinere projecten zoals Williams Premium Canned Cocktails waar we een gigantisch resultaat voor hebben behaald. Bill Gates zei het ook ooit: if I had only one dollar left I would spend it on PR. Met een goed verhaal, een goed product en een partij die het kan verspreiden onder de juiste mensen is succes gewoon gegarandeerd.”
Koken of uit eten?
“Uit eten. Van de luxe fancy zaken tot de kleine authentieke thai op plastic stoelen, I love it all! Ik ben beter in het organiseren van borrels en etentjes, maar sta liever zelf niet in de keuken. Heb gelukkig een vent gevonden die dit heel leuk vindt, haha”
Welk(e) restaurant(s) zou je als tip geven?
“Op dit moment zijn dat Bistro du Bac, Putaine en Vis op de Dijk.”
Wat is jouw geheime talent en/of een weetje over jou?
“Mijn grootste talent is denk ik ‘het vieren van’. En dan het liefst met een lekker flessie. Van m’n ouders mee gekregen, gewoon alles vieren in ’t leven. Grote maar ook kleine dingen. Mooie les vind ik . ”
Wat is jouw guilty pleasure?
“Ik ben er ook niet trots op maar ik kijk naar hele slechte, goedkope televisie: Temptation Island, Selling Sunset, B&B vol liefde. Ik vind het heerlijk om na een drukke dag werken m’n hersenen uit te zetten door TV te kijken. Met een beetje geluk shop ik dan online ook nog even een nieuwe garderobe”