Ken je dat? Binnenlopen en direct opgaan in een sfeer? Ik houd daarvan. De ene keer is die extravagant en over de top, de andere keer juist simpel en eenvoudig. Als het ‘klopt’, voldoet de omgeving waar je binnenstapt aan je verwachting. Dan matchen de beelden op Instagram of de teksten op de site zélfs met die stem aan de telefoon en de gerechten op het menu. En ook met het interieur dus. Alles is immers een verhaal. En een verhaal dat klopt, is als die favo jas of als zwemmen in de warme zee. Je accepteert het meteen en je gaat erin op.
Ik had altijd een passie voor interieur. Als kind creëerde ik maandelijks een ‘nieuwe’ kamer en vanaf mijn studietijd speurde ik naar designpareltjes. Ik las over architectuur en de functie van ruimtes, wat licht doet en hoe je een omgeving ervaart. Overal ging ik ‘aan’ op sfeer. ‘Privé was ik aan het uitproberen en verbeteren, thuis en bij iedereen die daar behoefte aan had, als hobby dus.
Tot ik de stoute schoenen aantrok en 2017 die hobby serieuzer ging nemen. Ik ging kleine verbouwingen doen, kreeg kansen in de horeca en leerde 3D tekenen. Ik sprong uiteindelijk in het diepe en schreef me in bij de KvK. 4 jaar lang deed ik alleen maar ontwerpwerk. Voor horecabedrijven en ook daarbuiten: een winkel, een vakantiepark, woningen, van alles. Ik probeerde met die ontwerpen het verhaal van mijn klant te vertellen. Soms was het luxe, soms edgy, maar vaak warm en gastvrij.
Een interieur vertelt namelijk een verhaal. Dus ik verdiep me in de doelgroep, in het DNA van de klant en in het ‘doel’ van de ruimte. Precies wat Today’s Specials doet voor haar klanten. Helpen bij het overbrengen van de corporate story. In de Corona crisis viel het stil met mijn horecawerk. Een spannende tijd waarin ik met liefde mijn andere passie weer oppakte, communicatie.
Ik nam een functie als Sr PR consultant aan bij Cristèl met wie ik al samenwerkte bij o.a. het Zalmhuis. Ik deed het toen het interieur, zij de PR. Toen de crisis op zijn eind liep, kwamen de ontwerpaanvragen weer terug. Een duivels dilemma want ik was keihard aan het genieten op m’n nieuwe plek, met m’n nieuwe team, met hele leuke PR klanten. Eén interieur klus deed ik in mijn vrije tijd. En toen kwam daar de volgende aanvraag: van Grace in september 2022. Een niet te versmaden opdracht om te ontwerpen voor 1 van de meest smaakmakende horecaconcepten van deze tijd.
We namen de klus aan binnen Today’s Specials. Samengevoegd met het communicatie & PR traject dat we startten voor deze klant. Storytelling in optima forma! Terwijl ik druk was met het zoeken naar de juiste sfeer en inrichting voor dit concept, schreef de rest van ons team de teksten voor de site, selecteerde media, zette een influencerstrategie uit en bereidde het persevent voor. We konden sparren over de doelgroep en ademden maandenlang ‘Grace’. Het verhaal ging kloppen, met een flamboyant, verleidelijk en gedurfd interieur, kenmerken die je teruglas in haar online verschijning, haar teksten, de uitnodiging en het persevent.
Een bijzonder verhaal? Misschien... Maar wel het onze. Want zo is ze geboren! Onze interieurtak. Omdat we niets liever doen dan jouw verhaal vertellen.