Als gevolg van het coronacrisis is de bloemen- en plantenhandel tot stilstand gekomen. Kwekers worden snoeihard geraakt, omdat de afzetmarkt door de strenge maatregelen is verdwenen. BoxvolBloemen zorgt er met hun bloemboxen voor dat de tijd, liefde en aandacht die de hardwerkende kwekers in hun planten hebben gestopt niet voor niets is geweest. Het idee stond binnen enkele dagen en om zo’n initiatief net zo snel aan de man te brengen werd Today’s Specials ingeschakeld.
Aanpak
Om BoxvolBloemen snel en effectief op de markt te zetten, startten we met het optuigen van de huisstijl en de owned media kanalen. Binnen één week werd de website gebouwd en een logo ontworpen. Het opzetten van de social media kanalen nam Nina voor haar rekening. Hiervoor creëerden we content en zorgden we dat alles klaarstond voor lancering.
Op de dag van de lancering stuurden we op landelijk niveau een persbericht uit naar lifestyle- en vakmedia. Het doel? Via een snelle en crossmediale campagne zo’n groot mogelijk bereik behalen (free publicity). Hiernaast ontwierpen we een maatwerk promotie voorop Facebook en Instagram. Een effectieve aanpak met een mooi resultaat dusver: