Onze klant HKHG opende één van de meest spraakmakende horecaconcepten in hartje Rotterdam; festive restaurant Grace. Het was een groot project, waarbij een casco ruimte (910m2) omgetoverd moest worden naar een flamboyante en uitnodigende horecazaak. Voor een vliegende start werden we niet alleen aangehaakt voor het persevent en het bijkomende perstraject, maar ook voor conceptuitwerking.
• Brainstorm om het project af te trappen
• Opstellen marketing & communicatieplan: strategiebepaling, vaststellen doelgroep, corporate story, kernboodschap, middelen en inzet van de communicatiemiddelen
• Ons warme netwerk van pers -en influencerrelaties uitnodigen voor een ‘big bang’ tijdens de grand opening
• De kernboodschap van Grace verspreiden via een landelijk perstraject
We starten dit project zoals gebruikelijk met een brainstorm samen met de opdrachtgever en het kernteam. We bepalen waar Grace voor staat en welke doelgroep(en) we graag willen aanspreken. Vanuit deze brainstorm gaat ons team aan de slag met een marketing & communicatieplan: met een scherpe strategie weten we zeker dat we niemand uit de doelgroep gaan missen met de kernboodschap ‘It’s about how’. Nadat het communicatieplan is opgesteld en goedgekeurd, gaat Marthe aan de slag met het uitnodigen van onze warme contacten bij key media en het opstellen van het persbericht. We letten hierbij goed op de beoogde doelgroep: wie willen we op deze plek terugzien en waar kan de doelgroep zich mee identificeren? Do it with Grace.
Een omvangrijk project, maar het resultaat mag er zijn. De openingsavond is een spetterend succes. Media raakt niet uitgeschreven over deze one of a kind horecazaak en er verschijnen veel interviews en publicaties in o.a. AD, Telegraaf en Quote. Grace is on top of mind. Exactly where it should be.