Mooie Boules Rotterdam
De vraag van de klant

In juni 2018 opende de allereerste jeu de boules-foodhall in Nederland. Dé nieuwe hotspot in Amsterdam Noord waar families, vrienden en collega’s met elkaar eten, borrelen en een potje jeu de boules kunnen spelen. Na het grote succes in Amsterdam werd er ook een vestiging geopend in Rotterdam. Het was de vraag aan ons team om de opening van Mooie Boules met een mooie campagne onder de aandacht te krijgen in de regionale én landelijke pers.

Wat hebben we gedaan?
  • Conceptuitwerking (the story on paper)
  • Storytelling perstraject – landelijk & regionaal
  • Persactivatie – evenement op locatie
  • Influencer marketing – uitnodigen influencers voor bezoek
  • Véél aandacht in de media
  • Monitioring & evaluatie van project

Aanpak
Let’s get to work! Allereerst vertaalden we het concept van Mooie Boules naar papier. Het verhaal achter Mooie Boules is immers uniek; een foodhall mét jeu de boules is een nieuw concept. Nog voor de deuren opengingen voor gasten hebben we een evenement georganiseerd voor de pers en influencers. This was good fun! Er werd geproefd van de nieuwe menukaart én uiteraard in teams een balletje geworpen. Op deze manier konden onze relaties Mooie Boules Rotterdam als eerste ervaren én naar buiten brengen.

Resultaten
De tweeledige campagne zorgde voor veel aandacht, zo hadden we een totaal bereik van ruim 2 miljoen.  Het traditionele perstraject zorgde ervoor dat pers op nationaal en regionaal niveau werden geïnformeerd en het bericht deelden. Het bericht werd onder anderen gedeeld door Esquire, Vogue en Metro Nieuws. Daarnaast wisten we een grote groep bekende influencers, waaronder Flavorflav, Cosmopolitan en In de buurt Rotterdam, te activeren op het persvenement. Mooie Boules was in één klap een razend populaire hotspot.

OOK ZO’N VRAAGSTUK?
Gerelateerde Items
Terug naar overzicht