Restaurant 't Slaakhuys opende juni 2024 in een historisch gebouw in Rotterdam, waar voorheen de redactie van Dagblad Het Vrije Volk zat. Dit iconische pand werd omgetoverd tot een modern horecaconcept met een verfijnde keuken onder leiding van sterrenchef Tonny Berentsen. Wij verzorgden de volledige branding en PR, inclusief een groots openingsfeest. De uitdaging lag in het creëren van een merkidentiteit die historie en moderne gastronomie combineerde.
• Kick-off brainstorm om het project af te trappen
• Opstellen PR & communicatieplan: Trendanalyse,strategiebepaling, vaststellen doelgroep, corporate story, kernboodschap, middeleninzet, branding, tone of voice en opzet van de socials
• Persopening
• Landelijk perstraject
• Social beheer
We begonnen dit toffe project met een intensieve brainstorm om samen met het team van ’t Slaakhuys de vraag, het doel en de merkidentiteit vast te leggen. De focus lag op het samenbrengen van de rijke geschiedenis van het pand met een internationale en moderne uitstraling. Dit vertaalde zich in het ontwerp van een warme en sfeervolle huisstijl die het culinaire concept onderstreept. Ook de PR-werkzaamheden werden zorgvuldig afgestemd op zowel lokaal als landelijk niveau, met speciale aandacht voor de onderscheidende ervaring die ’t Slaakhuys biedt.
Nadat er een doordacht plan van aanpak op tafel lag, was het tijd voor uitvoering. Dit begon met het teasen van de media, het uitnodigen van relevante pers en influencers en online op de socials aankondigen dat ’t Slaakhuys eraan komt! Na een enorm succesvolle persopening waarin we samen met de genodigden het vernieuwede concept van ’t Slaakhuys mochten voorproeven, hebben we een persbericht verstuurd. En ook dat was niet onopgemerkt gebleven. Zo schitterde ’t Slaakhuys o.a. in: Het Algemeen Dagblad, de Grazia, LINDA. Loves, Entree Magazine, Uitagenda Rotterdam, Indebuurt Rotterdam en op Misset Horeca.
Rekening houdend met de huidige trends in horeca, social media en fotografie worden de Instagram en Facebook op langdurige basis met alle liefde beheerd door onze content creatives.